Ahoj Radku, nápad je to dobrý a nevidím v tom žádný problém. Jen mám
trošku strach, že potom novém asfaltu pojedou všichni ještě rychleji než
po tom nekvalitním. Určitě tvůj názor beru na vědomí a zařadím to mezi
možné varinaty řešení.
Díky
Robert
5. 9. 2020 | Robert Ploner
Ahoj, také se zapojím do diskuze ke Kapradinci: za mě nechat (asi ode mě nikdo nic jiného nečekal…}, ale mám návrh, jestli ho nejet opačně. Sice při 190 tepech moc nevnímám, ale myslím, že současný povrch nahoru je o dost lepší. Když to otočíme, tak při stoupání by s povrchně problém být neměl…
5. 9. 2020 | Radek Plechata
Roberte vím o sobě že nejsem dobrý závodník. A tak z pohledu chvostu závodníků… Není moc co zlepšovat. TDB je výjimečný závod, nechutně náročný, zrádný a pořadatelsky famózně organizovaný od zázemí počínaje až po značení trati k samotnému cíli… Jak ty kopce Nesnášim tak když vyjedu ten pruťas a nevyjdu ho pěšky… Tak sorry všem ale já jsem vítěz :-) … Sám pro sebe… Vítěz:-)
4. 9. 2020 | Jan Mlynář
Zdravím všechny závodníky a nadšené cyklisty!
V první řadě, bych chtěl poděkovat všem pořadatelům, bez kterých by se závod nemohl uskutečnit a jejich pomoc je pro nás klíčová. Také bych chtěl poděkovat všem závodníkům, jelikož postavit se na start závodu s tím, že mi za krk padá voda, je 13° a vědět, že budu sedět minimálně 2 hodiny na kole, značí o neskutečné vůli závodit. Jste všichni skvělí a děkuji za hojnou účast.
Jak všichni víte, povětrnostní a klimatické podmínky nebyly zrovna
příznivé a počasí bylo jak v říjnu na cyklokrosu, což mnělo poměrně
dost negativní vliv na stav tratě závodu. Přesto musím říci, že drtivá
většina závodníků si s tím velmi dobře poradila. Pokud mám dobré
informace, tak celkem spadli 4 závodníci. Nejprve se poroučel k zemi David
Horký, poté 2 chlapci z Rakouska a sestavu zakončil Martin Kloub, kterého
jsem viděl padat v přímém přenosu. Důvodů těchto pádů je
pravděpodobně několik a nemyslím si, že za to může pouze počasí. Dle
mého názoru, se jedná o kombinaci několika faktorů. Mizerná kvalita
asfaltového povrchu, déšť a v neposlední řadě nepozornost a špatný
odhad.
Na všech závodech, které jsem kdy pořádal, kladu maximální důraz na
bezpečnost a proto jsou všude cedule, které varují před nebezpečí, všude
jsou reflexním sprejem zastříkané nerovnosti či díry. Před závodem
probíhalo velmi náročné čištění tratě, tak aby se nestalo, že kdokoliv
z nás uklouzne na vyplaveném písečku. Samozřejmě, nikdy není pozdě na
zvyšování míry bezpečnosti závodníků při závodě a díky těmto
pádům intenzivně přemýšlím, co ještě vylepšit a jak zabránit těmto
pádům. Na druhou stranu, do této snahy neustále zasahuje lidský faktor a
ten neumím ovlivnit. Neumím jednoznačně říci a slíbit, že si už nikdo
v budoucnu v Boleticích nerozbije kokos.
Jedna z možností, jak předejít pádům při sjezdu z Kapradince, je tento
úsek zcela vynechat a zvolit jinou trať, ale na druhou stranu si myslím, že
výstup na Kapradinec k TDB prostě patří a krásně roztřídí závodníky
dle výkonosti.
Jak jsem již napsal, prioritou je bezpečnost a pokud usoudím, že nebude
možné zvýšit bezpečnost při sjezdu, raději tento výstup a následný
sešup dolů vynechám.
Další variantou je nový asfaltový koberec v tomto úseku, ale to budu muset
řešit na jednání s vojáky, jestli vůbec budou ochotni a schopni tomuto
požadavku vyhovět. Upřímně řečeno, nemyslím si, že by kvůli závodu
někdo pokládal nový asfalt, ale může se stát, že v tomto úseků může
být pokládka asfaltu již naplánována.
Další varianta, kterou mimochodem navrhuje David Horký, je neutralizace při
sjezdu, upřímně řečeno, tato varianta mi nepřipadá příliš šťastná a
akorát to vnese další nervozitu mezi závodníky.
Tuto variantu nevylučuji, ale touto cestou bych se nerad vydával.
Nyní mám zhruba do začátku příštího roku čas na přemýšlení, jakou
cestou se v příštím roce vydáme, jelikož nejpozději v lednu, již
musím začít s vyřizováním nového povolení.
Nicméně, ať to bude jak to bude, budu se snažit závod ještě vylepšit a
zbezpečnit.
Ještě jednou díky za účast a všem bourákům přeji brzké uzdravení a pevně věřím a doufám, že na závod v Boleticích nezanevřete.
Robert
TDB
4. 9. 2020 | Robert Ploner
3. 9. 2020 | Oldřich Míka
Vždyť přece každý závod nemusí končit na kopci, mě se ten dojezd naopak líbí! Celkově závod super, skvěle zorganizováno, občerstvení a zázemí po závodě taky na jedničku! Nejsou nějaké fotky ze závodu?
3. 9. 2020 | Jan Pech
reakce na: Jan Viktora (2. 9. 2020)
Jasně, plně souhlasím. Je škoda že v tak těžkém závodě je cíl defacto po sjezdu na rovině a co se týče již zmíněného sjezdu, tak za mě bych ho tam také nechal. Jenom je v případě takového počasí potřeba ho jet s rozvahou, protože viditelnost byla fakt mizerná . Sám jsem si raději nechal odlep, abych lépe reagoval na nerovnosti a mohl mít kam uhnout. Jen mi to pak stálo trochu sil si zrovna tebe a Jířu dotáhnout :-). Jen jsem chtěl reagovat na Davida a nápad neutralizace.
2. 9. 2020 | Jiří Voráček
Ahoj zdravím všechny závoďáky. Co se týče úrovní závodu, tak pomyslnou laťku nastavil Robert již před dvěma lety hodně vysoko. Vysokou úroveň si stále udržuje. Co se týče prvního okruhu a jeho nebezpečného sjezdu, já ho jako nebezpečný nevnímám. Naopak, po dlouhém kopci a roztrhání pelotonu se jede sjezd po jednotlivcích, což mi přijde lepší, než tento sjezd jet v balíku. Někomu třeba nevyhovují dlouhé kopce, může namítat, že je pro něho nebezpečný výjezd na kopec Kapradinec a proto kopec vynecháme. To, že zrovna pršelo a tím byl sjezd nebezpečnější, tak předpokládám, že není v rukou Roberta zařídit, aby svítilo sluníčko. I když Robert dokáže zařídit i nemožné. Dále bych chtěl připomenout, že na prvním ročníku před dvěma lety bylo také několik pádů, ale ty byly zapříčiněny nezvládnutím průjezdu zatáčkou. Co jsem si v neděli stačil všimnout, tak se padalo ve sjezdu na rovném úseku, kde byla podélná nerovnost, možná i díra. Možná se ale pletu, jel jsem totiž bez brýlí a přes padající kapky deště, absenci blatníků, poměrně vysokou rychlost a místy i zavřených očí, jsem toho moc neviděl. Nerovnosti jsem však zaregistroval a včas na ně reagoval. Jediné co by z mé strany stálo za zvážení, je dojezd do cíle v kopci před Květušínem, třeba u dětského tábora, nebo přidat navíc okruh a místo čtyř jet okruhů pět. Takže, abych to shrnul, za mě spokojenost, Roberte a Heleno, jet tak dál.
2. 9. 2020 | Jan Viktora
Ahoj. Po zkušenostech z našeho mistrovského závodu ve Stříbře, kde
jsem se rozhodl to zabalit a neodstarovat, mi závod v Boleticich připadal
jako sen. Musím zde poděkovat za neskutečný zážitek za sebe i za celý
náš klub Ck Kramolín. Takhle má vypadat mistrovský závod. Chtěl bych
poděkovat hlavně pořadateli Robertu Plonerovi a jeho týmu , ať už šlo
o úpravu tratě(pzn.ve čtvrtek jsme si byli trať projet a všude v lesních
úsecích bylo spousty nečistot, písku a byl problém sjet sjezd za sucha,
v den závodu vše perfektně uklizeno) , zázemí závodu, občerstvení, ceny
a nakonec i krásné dresy. Jedinou kaňkou bylo deštivé počasí. Se
závodem ZAL ve Stříbře , kde to byl shodou okolností také mistrák a také
pršelo se tohle vůbec nedá srovnat. Účast větší, po závodě bylo kde se
zahřát, čím se zahřát, prostě neskutečný zážitek a to nemluvím pouze
za sebe. Proti tomuhle závodu to byl ve Stříbře pouťák někde v Horní
Dolní a ne mistrák!!!
K Davidovo připomínce ohledně těch pádů v nebezpečném sjezdu snad jen,
že se příště se může v takovém marastu možná první okruh úplně
vypustit. Sice se to na druhém okruhu tak nenadělí, ale při neutralizaci
sjezdu by se to stejně pospojovalo. Jet jen druhý okruh by v těch
podmínkách bylo asi nejrozumnější. Toto je jen na zamyšlení.
PS. Pavlu Jelínkovi přeji brzké uzdravení a propo, závod v Temelíně byl také naprosto super organizován. Já jen chtěl někde reagovat (u nás na ZAL to nejde, snad jedině to křičet z okna ?) a tak trochu porovnat 2 různé mistráky a vlastně i vysvětlit důvod proč jsem se ve Stříbře rozhodl poprvé za dobu co jezdím neodstarovat, protože mi to přišlo v té chvíli naprosto směšné.
Jirka Voráček
2. 9. 2020 | Jiří Voráček
Ahoj všichni, při deštivém a rychlém sjezdu jsem zalehl s více soupeři, to víte a máte informace, já teda nemám žádnou zlomeninu, díky helmě, která je teď na dva kusy a zachránila hlavu, z místa nehody jsem odjel na zničeném kole, odřeniny jsou velké i malé-vše ošetřeno doma, ležením začíná proces hojení. Nechci psát o ukončení sezony, Kramolín vynechám, ale na Kleť snad pojedu, příště budu ještě více mluvit nahlas, cyklisté padají a padat budou, ale zdraví máme jenom jedno, nebezpečné úseky se nechají neutralizovat zaváděcím autem nebo motorkou, bude méně pádů, ale hlavně málo zraněných cyklistů !!!
31. 8. 2020 | David Horký
Doufám, že král hlavanů, David Horký se brzy ozve, jak to s ním
vypadá, podle zpráv ale mluvil a nadával slušně, tak snad nic závažného,
zprávy od Martina Kloubů byly také dobré, vyvázl jen s odřeninami a kolo,
to důležitější je prý v pořádku?! Rakušané snad brzy dají vědět
Robertovi, ti se nechali rovnou odvézt do Rakouska, což je asi lepší jak pro
ně, tak pro nás. Někdo si asi po dnešku odveze i rýmičku a prokřehlé
tělo, tak přeji všem rychlý návrat do formy a do pedálů. Možná jste
zaslechli mnozí šuškandu o Pavlu Jelínkovi, který se zmařil již před
týdnem, kdesi na závodech, od Martina Kloubů vím, že od zítřka ho mají
na oddělení, ale nejsme rodinní příslušníci, tak ho neuhánějte
o informace. Věřte že Pavel bude v pořádku a hned jak došáhne na
počítač s emailem, tak nám svůj stav a vzpomínky na danou událost
vylíčí sám. Já věřím, že za všechny z Vás mu mohu popřát brzké a
plné uzdravení a návrat k cyklistice v nezměněné formě a s čistou
hlavou. Proto také asi budu muset požádat, aby jste chvilku vydrželi
s nahlížením do výsledků a statistik naší JALky. Dnešním mistrům JAL
ještě jednou gratuluji, měli ta svá prvenství zasloužená, vydřená a
vytažená z vody a bláta boletických okruhů. Smekám před všemi, kteří
dorazili a nezůstali v tom nečase doma za pecí. Já myslím, že Míra
Pechouš měl na tváři né kapky deště u trati, ale slzyčky smutku, že
nestartuje s námi… Všem pořadatelům velký primát a poděkování, my
šlapali o sto šest a mohli se zahřát, ale oni si to tam v tom lijáku
odstáli natvrdo! Nebýt koronavirus, zasloužili by obejmout a zahřát!!!
Tolik značek, šipek a odkazů už jsem dlouho neviděl. Závod hodný
mistrovství a nejen JALky. A kdyby se vše posunulo do červencového
termínu, mohlo by být i hezké počasí. Sváťa mě prosil, koukněte na
výsledkovku a pokud tam vidíte možnou chybu??? Dejte nám, nebo jemu vědět,
neb voda a čipy různě a na různých místech v tom nadělali trošku
paseku.
Roberte díky a velký respekt…tříjazyčný… za dnešní závod.
Mějte se a hurá za humna do Kramolína…pozor.....u Nepomuku!!!
Pořádá vedoucí tým letošní JALky, tak snad předvedou stejně skvělý
i pořadatelský výkon, jako ten cyklistický.
Karlos.
30. 8. 2020 | Karel Juráň
Jak dopadly ty hlavany dnes? Doufam, ze nic vážného. Co David Horký, v pohodě?
30. 8. 2020 | Miroslav Jiřička
maraton.cz/results/20200830_olsina.pdf
30. 8. 2020 | Svatopluk Dvořák
Výsledky Boletic http://maraton.cz/…0_olsina.pdf
30. 8. 2020 | Svatopluk Dvořák
Dobře Robert..... vymatené silnice, chachacha..... Tak zítra bez deště a
žádné pomatené závodníky.
Zdar a sílu všem přeji a závodní dílo nechť se zadaří.
Karlos.
29. 8. 2020 | Karel Juráň
Ahoj závodníci, Boletice hlásí připraveno!
Včera na prvním okruhu, probíhala náročná úklidová akce.
Do boje byl nasazen strojní čistič, pár lopat a smetáků, takže silnice
jsou nyní vymatené, vyčištěné a umyté od nočního deště.
Trasa je označená, díry a nebezpečná místa jsou navíc zastříknuté
reflexním sprejem.
Dopravní značky jsou rozestavěné po trase, takže nedělnímu závodu již
nic nebrání.
Každé ráno prosím tam nahoře o počasí bez deště, tak snad se tam
nahoře slitují a dovolí nám závodit na suché silnici a bez deště.
Na závěr jedna důležitá informace, na prvním okruhu v osadě Maňava,
probíhá výstavba kanalizace, takže na cca. 50 metrech jsou celkem
3 překopy.
Po dohodě s panem starostou Horní Plané, jsou překopy zasypané a
utemované asfaltovým recyklátem, ale i tak je to dle mého názoru
nejnebezpečnější místo na traťi. Prosím, v tomto místě zavoděte
s rozumem.
Díky a zítra na viděnou.
Robert
29. 8. 2020 | Robert Ploner