Rozhodně jsem pro sloučení balíků a s podobou závodů souhlasím s Vaškem – Všechny závody v JALce jsou do kopce a když je ještě zkrátíš, tak to si většina rači vyjede na čas Cunkov/Kleť v rámci tréninku – stejně to jedeš za svý a se silničním závodem to pak nemá nic společnýho. Delší závod mírnějšího profilu (dřív se něco takového jezdilo třeba v Žabovřeskách) by byl super.
10. 12. 2015 | Petr Zikmund
Ahoj,
společné starty tady už před cca 15 lety byly.Paradoxně se tzv. divize
udělaly po vzoru ŠUACU,protože to bylo neudržitelné z hlediska masivního
nárůstu nových členů a hlavně rozdílných výkoností mladých a těch
starších.Tenkrát nikdo netušil,že za pár let se karta
obrátí.Výkonostní rozdíly mezi,říkejme tomu ,divizemi zůstaly
pořád.Ať se to líbí nebo ne ,věk člověk nezastaví.Sloučit ligu na
jeden velký balík – proč ne,ale rozhodně bych byl opatrný v nějakých
rádoby přehnaně kopcovitých krátkých závodech.Myslím si,že dnes
vyloženě chybí jednorázovky i za cenu 100km, ale pohodovějších, kdy si
lidi sjedou, uvisí na pohodu.Stejně to v cíli dopadne na pořadí podobně
jako v kopcích.Každopádně bych viděl směr v mírnějších a lehce
delších závodech,které začnou zpátky bavit lidi,co už kdysi jezdili.
9. 12. 2015 | Václav Cinkl
Tak tohle je hodně zajímavý názor a pokud ho čtou i členové VV měli by ho brát jako podnětný a popřípadě ho připomínkovat.Je fakt, že asi ten, kdo ač v tom roce nečlen JAL přijede na čtyři a více závodů, už měl mít šanci porovnat se alespoň bodově, jak si stojí s těmi, kterých se obával. To by pak mohlo být motivující, přihlásit se do dalších ročníků a bojovat o celková umístění, popřípadě se stát členem některého z týmů, páč v dobré partě to jede vždy lépe.Cizí děti si asi nevychováme, neb nevím, krom Petra, že by někdo, ještě krom své práce, vedl mládež, jako trenér. A vlastní děti, ten kdo je má, budeme muset k JALce přivést sami, když jim ukážeme, že je to více zábava než dřina!!!Stále si myslím, že základ JALky by měli tvořit kategorie C a výše. Podle mě kategorie A a B ještě stále hledají nové cíle a výzvy a posouvají své hranice výkonnosti. Tak snadno koketují s jinými podněty, např. v maratonech, cyklistice v terénu, či startech v některém z českých pohárů. Pokud se nám v pozdějších letech budou vracet natrvalo, páč si to na našich závodech užili, když měli zrovna volno, tak je to v pořádku.Příklady jsou třeba Olda Novotný, Lukáš Smola či Pavel Jelínek.Sám budu pro příští rok navrhovat, pokud to pořadatelství dovolí,společné starty všech kategorií a pokud možno kratší, byť těžké závody. Z mé zkušenosti mě napadá, že spíše odradí nováčka…hele přijeď na závody, jedem kilo kolem Třeboně, než když mu řekneš…hele pojď si zkusit čtyřicet ze Strakonic na Javorník. Tak nějak ví, že čtyřicet kiláků dá vždycky a je mu jedno, jaký kopec ho čeká. Ale sto kiláků??? Kolik jich za rok odjede sám? A už se na to tak nějak necítí!!!To máte žízeň, hlad, bolavej zadek, po třech hodinách v sedle křeče, ztuhlý záda a dost možná od těch prvních přes hodinu zásek!!!Proč nemít třeba skutečného jediného krále JALky, třeba z kategorie C či D, který vzejde ze společných startů. Už nyní se vedou spory, který z těch balíků je závodnější.
8. 12. 2015 | Karel Juráň
K té mládeži a budoucnosti. Děti mají vychovávat rodiče a metodicky to má usměrňovat ten, kdo je k tomu aprobovaný, tzn. cyklistické oddíly a škola. Řídká síť cyklistických oddílů není problémem regionálních amatérských lig. Pokud by do JAL měly být zapojené děti, tak k tomu jsou asi vhodné časovky na okruzích, tam si to děti s rodiči mohou objet, není to nic nového, takové „vesnické“ časovky jezdíme, děti z dětského domova, slabozrací na tandemech, … a přitom tam jsou na časovku ukrutné kopce, muži 50 km, děti 25 km a jde to, lidé se hecnou, když to má tradici. Když už se tady diskutuje, tak bych měl jednu připomínku k organizaci, ale nevím jestli by to bylo kompatibilní s pravidly SACu. Podle mne by měl bodovat každý závodník, který dojede do cíle, umožnil bych příchozím se zapojit automaticky, třeba s podmínkou, že pro závěrečné vyhlášení bude třeba objet 3 nebo 4 závody, ať je JAL finančně na svém. Třeba by to někoho motivovalo a zvládnutelné to je, běžci to takto mají už 40 let. Proč by měly být amatérské závody uzavřené jako nějaká profesionální liga? JAL by také prospělo více závodů typu časovky na Kleť, je to stále stejná trať, je tam možnost srovnání i zpětně do historie, pořadatel tam o výsledky pečuje. Možná, že se toto už v minulosti probíralo a zamítlo, ale já jsem u toho nebyl, tak to teď píši sem, když už tady to fórum máme.
8. 12. 2015 | Svatopluk Dvořák
Hmmm… Inu dobrá. Co k tomu více dodat? Nebudu to raději komentovat… Ale jednu dobrou radu Ti Karlíku dám! Pokud mládež v Jalce nevychováš, budeš si tu za čas jezdit docela sám… :-)
8. 12. 2015 | Petr Koblic
Odpověď číslo jedna…Poděkujme Petrovi, že nám opět připomněl…konec roku je tu. Přežije JALka rok 2016? Tak tohle tu čítáváme již od roku 2013.Je pravda, že jsem byl zvolen ředitelem JAL, ale až jako poslední z oslovených, takže i Petr, než se začal ptát, co bude s JALkou, byl osloven a tehdy mu osud JALky tak nějak na srdci neležel, takže se ani nestal jedním, nebo jediným protikandidátem.Jaká bude JALka? Bude taková jakou si jí uděláme, nebude asi lepší než za Míly Šustra, tak jen doufám, že udržíme stejný standart a počty věrných, stálých a spokojených amíků. Pokud se nám podaří něco vylepšit a pozvednout, bude to doufám spoluprací a snahou jak celého výkonného výboru, tak všech, pro které JALka znamená víc, než jen nějaké víkendové závody.Podněty již přicházejí, tak nám závoďáci dejte trochu času, než s něčím vylezem. Já se zatím prokousávám nutnou administrativou a doufám,že si nevylámu všechny zuby!!!Co je zatím jasné, že JALka příští rok bude…nebojte a trénujte…Zdar a sílu všem, teda hned po zdraví.
7. 12. 2015 | Karel Juráň
Král je mrtev, ať žije král!
Co bude Jalko, co bude dál??
2. 12. 2015 | Petr Koblic